Fotoutställning om Anderstorp och Scandinacian Raceway

Stockholm Toy Museum har  en nära relation till svensk motorsport genom vårt systermuseum Mc Collection Tidö Slott utanför Västerås. Där samsas motorcyklar och cyklar från förr med rallybilar och banbilar som kört på några av världens mest anrika banor.

Av den anledningen visar vi under en månads tid fotoutställningen FORMEL 1

SCANDINAVIAN RACEWAY, ANDERSTORP 1976, 1977, 1978, med foton av Jan Wärnelöv.

Jan var klubbfotograf för Scandinavian Raceway på Anderstorp 1976-1978 och fick då nöjet att ta bilder av några riktiga legendarer som Niki Lauda, Jackie Stewart, Ronnie Peterson och även vårt svenska kungapar. De över 4000 bilderna från de här åren har blivit noggrant genomgångna för att skapa den här unika och spännande utställningen i våra tunnlar!

Utställningen är öppen 10 mars – 5 maj, under museets ordinarie öppettider. Tillgång till utställningen ingår naturligtvis i normalt entrépris till Stockholm Toy Museum.

Besök fotoutställning om racing i Bergsrummet, Stockholms leksaksmuseum